Zsírok és emberi látás, Tíz táplálkozási mítosz nagyító alatt


Részletek Telített zsírsavak A telített zsírsavakat tartják a szívbetegségek okozóinak, növelhetik a teljes koleszterin és az LDL-koleszterin szintet a vérünkben, de könnyen szív- és érrendszeri betegségekhez is vezethetnek.

Zsírok és olajok

Egyszeresen telítetlen zsírsavak Azok az olajok, amelyek bőven tartalmaznak telítetlen zsírsavakat, szobahőmérsékleten folyékonyak, hidegben szilárdabbá válhatnak. Legnagyobb mennyiségben az olíva- repceolajban, földimogyoróban, mogyoróban, mandulaolajban, avokádóban, a diófélékben és a magvakban találhatók meg.

chili a látásért

Általános vélekedés, miszerint az egyszeresen telítetlen zsírsavak a legegészségesebbek. Többszörösen telítetlen zsírsavak A többszörösen telítetlen zsírok közé tartoznak az esszenciális vagy létfontosságú zsírsavak, amelyeket az emberi szervezet nem képes előállítani, azonban a megfelelő működéshez szükséges, ezeket a táplálékkal együtt kell bevinni a szervezetbe.

attól, amitől romlik az ember látása

Az esszenciális zsírsavaknak két fontos alcsoportja van: omega-3 és omega-6 zsírsavak. Az omega-3 és omega-6 zsíroknak is kiemelkedő szerepük van a szervezetben történő gyulladások elleni védekező mechanizmusokban.

hogyan lehet gyakorlatokkal helyreállítani a látáslátást

Csökkentik a daganatos megbetegedések, a Parkinson- és az Alzheimer-kór, valamint a meddőség kockázatát. Omega-3 zsírsavakban bővelkedő tápanyagforrások:.

Mit kell tudni a telített és a telítetlen zsírsavakról?